Contact
010 – 276 36 76
info@easyrepro.nl
Adres
Nieuwe Binnenweg 194a
3021 GK Rotterdam
Openingstijden
ma - vrij 8:00-18:00
za 10:00-17:00

PostNL Businesspoint

Informatie over PostNL

Koop je spullen van buiten de EU?

Vroeger betaalde je dan pas btw en overige inklaringskosten bij een waarde vanaf 22 euro. Maar nu betaal je áltijd btw. Ook als de waarde lager is dan 22 euro. Dit heeft de EU bepaald. In de video leggen we je precies uit hoe dit werkt.

Inklaringskosten, wat zijn dat?

Dat zijn kosten waarmee je te maken krijgt als je iets koopt uit een land buiten de EU. Denk aan btw, afhandelingskosten en misschien ook invoerrechten. Om vast te stellen wat je moet betalen, doen we aangifte van je pakket bij de douane. Dit noemen we ook wel ‘inklaren’. Vandaar de naam ‘inklaringskosten’.
Lees meer over inklaringskosten

Benieuwd wat je precies moet betalen? Dat is afhankelijk van de waarde van je pakket, én of je online betaalt of bij het PostNL-punt.

Do you buy products from outside of the EU?

Before 1 July, you only had to pay VAT and other import fees if the value of the products was €22 or higher. Now however, you will be required to pay VAT regardless of their value. This was decided by the EU.

What are import fees?

Import fees are costs you have to pay when you buy something from a country outside of the EU. They can include VAT, handling fees and import duties. In order to calculate the amount you have to pay, we declare your parcel to Customs, also referred to as ‘customs clearance’.
Read more about customs clearance fees

Curious which costs you will have to pay? Well, it very much depends on the value of your shipment, and whether you pay online or at a pickup point.

Goederen versturen naar de Verenigde Staten?

Dan moet je je zending online voorbereiden en frankeren

De internationale regelgeving voor het versturen van goederen is strenger geworden. Daarom accepteren de Verenigde Staten (VS) alleen nog goederen vanuit het buitenland wanneer ze van tevoren weten wat erin zit. Deze gegevens willen ze digitaal ontvangen. Dat betekent dat je jouw pakket voortaan online moet voorbereiden en frankeren.

Verstuur direct

Ophaaltijden PostNL:

Maandag t/m Vrijdag: tussen 17:00 – 17:30

Zaterdag: wordt maandag opgehaald

 

Contact opnemen met PostNL:

Klantenservice: 088 225 56 28
(10ct per minuut)

 

Handige Links:
PostNL Businesspoint:

Als Businesspoint schrijven wij kentekens over.
Ook kunt u bij ons terecht voor het versturen van partijen, NAPO en Braille post.

 

Postkantoor:

U kunt bij ons aangetekende brieven en pakketjes versturen.
Dit is mogelijk binnen Nederland, maar ook naar het buitenland.
U kunt tevens bij ons terecht als u een brief wilt laten frankeren en versturen.
Wij verkopen ook postzegels voor binnen- en buitenland.

 

Pakketpunt:

Pakketten die om wat voor reden dan ook niet bij u aan de deur (kunnen) worden afgegeven, worden o.a. bij ons afgeleverd. U kunt uw pakket, op vertoon van een geldig legitimatiebewijs en het afhaalbewijs, binnen 7 dagen bij ons afhalen.

 

Postbussen:

Ook hebben wij verschillende postbussen beschikbaar op twee locaties.
U kunt een postbus aanvragen via de website van PostNL

LET OP: U kunt bij ons geen geld opnemen / rekeningen betalen.